Futsal European Federation

Catalunya es juga la classificació per al mundial sub-20 de futbol sala a Alassio (Itàlia)

Només els dos primers d’una lliga de cinc seleccions, totes contra totes, viatjarà a Colòmbia al novembre

La selecció catalana sub-20 de futbol sala viatja aquest dijous a Niça (França) per disputar, de divendres a diumenge, el premundial d’Alassio (Itàlia). Només els dos primers d’aquest torneig es guanyaran el dret a participar en el campionat del Món AMF de la categoria, que tindrà lloc a Colòmbia del 19 al 27 de novembre. La competició té la consideració d’europeu i la disputaran cinc equips: Catalunya, Itàlia, França, Suïssa i el Marroc. El sistema de competició serà de lliga tots contra tots, sense eliminatòries ni final.

Optimisme català
Martínez afirma que “l’objectiu és la classificació” i es mostra convençut del potencial de la selecció catalana: “El grup ha treballat bé, és compacte i competitiu, està unit i ha mostrat una alta capacitat d’assolir els conceptes. Crec que optem a un bon resultat”, vaticina, malgrat que a hores d’ara no és senzill calibrar amb exactitud la qualitat dels rivals: “Per referències, la favorita seria el Marroc, ja que té jugadors amb experiència en lligues europees com la belga. També hem pogut saber que Suïssa té un bon nivell, que és contra qui jugarem el primer partit. No sabem exactament quin rival ens trobarem però la resta d’equips sí que els podrem analitzar. Gravarem tots els partits en vídeo i això ens permetrà anar traient conclusions”.

Convocatòria fiable
Els escollits per representar Catalunya en aquest premundial són els següents: Adrià de Castro, Aiax Claus, Aitor Hens Rodríguez, Aleix Gutiérrez, Àlex Pérez, Daniel Sobreroca, Guillem Adroher, Joan Gibert, Pablo Pascual, Rafael del Real, Ricard Sanjosé i Víctor Pans. L’equip tècnic de la Federació Catalana de Futbol Sala (FCFS) està compost per Joan Martínez, José Luis Torres, Xavier Cerdà, Aleix Cabasés i Nil Font. El seleccionador apunta que l’estil de joc serà “equilibrat i compacte, compensat tant des del punt de vista ofensiu com defensiu”, segons ha pogut treballar en els quatre entrenaments previs. En els dos primers, el grup estava format per 18 jugadors i en els dos següents, per 15. La selecció catalana sub-20 també ha disputat un partit de preparació, contra el Betània Patmos, que es va saldar amb victòria (7-3) i “bones sensacions”.

source: https://seleccions.cat/index.php/noticies/13650-catalunya-es-juga-la-classificacio-per-al-mundial-sub-20-de-futbol-sala-a-alassio-italia